Våra lokaler

Här kan du se bilder från våra lokaler på Nordiska Kliniken.

Vi erbjuder exklusivitet, komfort och tillgänglighet

Nordiska Kliniken är centralt belägen mitt i Stockholms hjärta vid Sergels torg. Kliniken, som är på hela 700 kvm, är toppmodernt medicinskt utrustad, arkitektritad och möblerad av kända inredningsdesigners. Här finns tre stora operationssalar, uppvakningssalar, konferensrum, utbildningssalar, mottagningsrum och behandlingsrum. Vi erbjuder exklusivitet, komfort och tillgänglighet för våra patienter från hela landet. Titta gärna på våra bilder nedan från vår klinik.

Moderna operationssalar i hög klass

Vi kan stolt säga att vi har en toppmodern operationsavdelning som håller högsta klass. Vår operationsavdelning är skild från övriga lokaler där endast operationspersonal samt patienter får vistas. Operationssalarna har hepafiltrerad lufttillförsel, vilket innebär en hög grad av sterilitet och ren luft som förebygger infektioner. Denna ventilationslösning minimerar och förebygger risk för infektion markant och följer Socialstyrelsens riktlinjer samt gällande EU-krav. Renlighet och sterilitet är A och O för att en operationsverksamhet skall fungera på bästa möjliga sätt.

Egen avancerad steril

Vi har en egen, avancerad, steril med system och lösningar för desinfektion, förpackning, sterilisering och kvalitetssäkrad dokumentation samt övervakning. Vi samarbetar med leverantörer såsom Miele och AD MediCal som levererar förstklassig utrustning för ändamålet. Vi har två separata renrum avsedda för rengöring och sterilisering av instrument. Med andra ord skiljer vi icke-steriliserade och steriliserade verktyg, tvätt och annat från varandra. Allt för att hålla en hög grad av sterilitet och renlighet.