Sök efter

Omdelbart resultat med den senaste radiofrekvensmetoden

Boka konsultation

Om ytliga blodkärl

Nordiska Kliniken behandlar ytliga blodkärl med hjälp av EVRF (radiofrekvens). Resultaten är oftast omedelbara och bestående. Behandlingen innebär ingen konvalescens.

Många personer lider av ytliga blodkärl i ansiktet eller kroppen. Oavsett om det är enstaka större kärl eller ett stort område av tunna fina “osynliga” kärl så behandlar vi dem effektivt med hjälp av den senaste radiofrekvensmetoden, EVRF.

Fördelarna med EVRF

• Behandlingen är mycket effektiv
  • Behandlingen kan ske året runt
  • Alla hudtyper kan behandlas
  • Inga biverkningar
  • Patienten behöver inte bära strumpor efter behandling

Orsaker till ytliga blodkärl

Orsakerna till ytliga blodkärl kan ofta vara okända. De ytliga blodkärlen kan uppkomma i samband med högre ålder, rosacea, solskadad hud, efter strålbehandling, som biverkan till lokala steroider, p-piller och graviditet.

Pris från 2 500 kr

Behandlingstid

15-30 minuter

Resultat

Omedelbart

Behandling av ytliga blodkärl

Ytliga blodkärl (telangiektasier) behandlas framgångsrikt med radiofrekvens. Effekten ses ofta omedelbart genom att kärlen drar ihop sig och blir osynliga. Behandlingen av ytliga blodkärl upplevs vanligtvis inte som speciellt smärtsam.

Att tänka på efter behandlingen av ytliga blodkärl

Efter behandlingen av ytliga blodkärl kan det uppstå en rodnad eller irritation i huden i ett par dagar. Den kan ta ett par veckor innan man ser slutresultatet av behandlingen.

Vi erbjuder exklusivitet, komfort och tillgänglighet

Våra lokaler

Professionell personal