Ytliga blodkärl

Ytliga blodkärl behandlar vi med hjälp av EVRF (radiofrekvens). Resultaten är oftast omedelbara och bestående. Behandlingen innebär ingen konvalescenstid.

Om ytliga blodkärl

Många personer lider av ytliga blodkärl i ansiktet eller kroppen. Oavsett om det är enstaka större kärl eller ett stort område av tunna fina “osynliga” kärl så behandlar vi dem effektivt med hjälp av den senaste radiofrekvensmetoden, EVRF.

Fördelarna med EVRF:

• Behandlingen är mycket effektiv
  • Behandlingen kan ske året runt
  • Alla hudtyper kan behandlas
  • Inga biverkningar
  • Patienten behöver inte bära strumpor efter behandling

Orsaker till ytliga blodkärl

Orsakerna till ytliga blodkärl är vanligtvis okända. De ytliga blodkärlen kan ses vid ålder, rosacea, solskadad hud, efter strålbehandling, som biverkan till lokala steroider, p-piller och graviditet.

Behandling av ytliga blodkärl

Ytliga blodkärl (telangiektasier) behandlas framgångsrikt med radiofrekvens. Effekten ses ofta omedelbart genom att kärlen drar ihop sig och blir osynliga. Behandlingen av ytliga blodkärl upplevs vanligtvis inte speciellt smärtsam.

Att tänka på efter behandlingen av ytliga blodkärl

Efter behandlingen av ytliga blodkärl kan det uppstå en rodnad eller irritation i huden i ett par dagar. Den kan ta ett par veckor innan man ser slutresultatet av behandlingen.

Snabbfakta

Effekten: Ses ofta omedelbart genom att kärlen drar ihop sig och blir osynliga

Metod?: Med senaste radiofrekvensmetoden (EVRF)