Swipa för att se fler

Ledig tjänst

Sjuksköterska till Nordiska Kliniken

Nordiska Kliniken är en av Sveriges ledande och snabbast växande kliniker för rekonstruktiv och estetisk plastikkirurgi, estetiska behandlingar och medicinsk hudvård. Vi erbjuder ett stort och heltäckande utbud av operationer och behandlingar för både hud, kropp, hår och ansikte. Kvalitet, säkerhet och att använda de allra senaste och effektivaste behandlingsmetoderna är grundläggande för oss, men det som gör oss helt unika är vår patientservice. Vi befinner oss i en fortsatt expansiv fas och söker därför ytterligare en sjuksköterska till vårt team på uppvaksavdelningen!

Om dig

Är du en serviceinriktad och professionell sjuksköterska som tycker om att arbeta dag- och kvällspass? Då är det kanske dig som vi söker.

Vi söker dig som värnar om att erbjuda god omvårdnad, hög servicenivå och ett professionellt personligt bemötande i patientarbetet. Du ser positivt på vår typ av bransch och får vara med och utveckla verksamheten. Som sjuksköterska är du självständig och anpassningsbar till våra arbetssätt och ska ha lätt att arbeta både i grupp samt självständigt. Du har även förmågan att ta egna initiativ och se vad som behövs göras. Vi värdesätter att du är intresserad av plastikkirurgi, samt att du vill utvecklas i din profession. Du är positiv till utveckling och förändringsarbeten samt har en vilja att tillsammans med kollegor och chef ständigt förbättra arbetssätt och flöden.

Du är legitimerad sjuksköterska med minst 1-2 års erfarenhet av yrket.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker nu en sjuksköterska som vill arbeta tillsammans med vårt team på vår operationsavdelning i centrala Stockholm.

Du kommer primärt att arbeta på vår postoperativa uppvakningsavdelning. Du kommer bland annat att arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter för en operationsavdelning. I sjuksköterskans arbetsuppgifter ingår bl.a. att ansvara för patientens omvårdnad före, under och efter operation. Arbete på vår uppvakningsavdelning är en stor del av tjänsten. Du kommer att ha ansvar för uppföljning av våra patienter. Du ser helheten och hanterar b.la. patienternas medicinering och sjukskrivning. Du kommer att ha kontakten med patienter före och efter operation.

Upplägg och kontakt

• Start: våren 2024
  • Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
  • Plats: Stockholm
  • Omfattning: Heltid (100%)
  • Lön: Fast månads- vecko- eller timlön

Är detta du?

Skicka in din ansökan med CV omgående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum (18 april 2024).

Skicka din ansökan till: jobb@nordiskakliniken.se

Märk ansökan med ”SSK”.

Vi ser fram emot att höra från dig.