Nu erbjuder vi även Motiva bröstimplantat

Nu har vi på Nordiska Kliniken utökat vårt utbud av bröstimplantat och introducerar även nya Motiva. Vårt implantatutbud består numera av Mentor, Motiva och Allergan. Vi erbjuder marknadens i särklass bästa implantat och utifrån dina förutsättningar rekommenderar vi det som passar just dig.

Motiva har kortfattat följande fördelar:

– Mindre risk för kapselbildning

– Helfyllda implantat vilket minimerar risken för både ruptur och rippling

– Implantaten finns för både de som önskar rundare bröst (Round) och de som önskar ett perfekt droppformat resultat (Ergonomix™).

– En revolutionerande nyhet med Motiva är deras Qinside Safety Technology™ vilket innebär att ett litet chip i implantatet sparar all information kring modelltyp, storlek och garantier. Då de flesta patienter inte har kvar garantikort och glömmer storlek/modell 10-15 år efter operationen, så kan detta avläsas med en speciell maskin som vi har på kliniken.

– Bröstimplantaten har en Nanotexturering vilket gör att implantaten inte växer fast i muskeln. Implantatet är framtaget för kvinnan som vill kunna sporta, träna och röra sig obehindrat utan att öka risken för komplikationer.

Läs om Motiva bröstimplantat

Välkommen att boka en konsultationstid hos våra plastikkirurger för vidare information och personlig rådgivning!

Boka konsultation