Vad är PRX-T33?

PRX-T33 är en unik biorevitaliserande och djupgående anti-age behandling som återskapar hudens volym och motverkar nedbrytandet av huden.

När vi åldras så sker det successivt en nedbrytning av hudens funktioner, bland annat försämras hudens förmåga att producera talg, vilket ger huden ett försämrat barriärskydd. Huden blir allt tunnare, elasticiteten minskar och hudens förmåga att binda fukt försämras vilket resulterar i torrare hud.

Den största orsaken till de flesta hudförändringar i dagsläget är exponering av UV-ljus, även kallat ljusåldrande eller ”photo-ageing”. Det bästa sättet att motverka hudens åldrandeprocess är genom biorevitaliserande behandlingar som upprätthåller hudens funktioner, stimulerar tillväxten och som skyddar mot UV-exponering.

PRX-T33 - Pris från 2 200 kr

Behandlingstid

30-45 minuter

Behandlingstillfällen

1-3 tillfällen

Egenskaper

Ger lyster, uppstramning, minskar linjer och pigmenteringar

Kombinera med

Dermapen och injektionsbehandlingar

Hur går en behandling med PRX-T33 till?

Vid en behandling med PRX-T33 masseras produkten in i huden med en speciellt utformad massageteknik för att snabbt och effektivt nå ner på djupet i huden. Produkten appliceras därefter i jämnt applicerade lager för bästa möjliga resultat.

För bästa effekt av behandlingen får du med dig anpassade produkter hem som är rekommenderat att använda i ca 6 dagar efter din behandling för att förstärka behandlingens resultat.

Behandlingen är nästintill smärtfri och du fjällar minimalt efter behandlingen.

Vilka områden kan man behandla?

De vanligaste behandlingsområdena är ansikte, hals och dekolletage. Det är även möjligt att behandla händer och hudbristningar med denna metod.

PRX-T33 är nästa generations anti-age behandling

Vanliga frågor och svar om PRX

För vem passar behandlingen?

Behandlingen kan utföras året om på alla hudtyper, efter behandlingen kan du återgå till dina normala vardagsaktiviteter.

Kan man kombinera PRX-T33 med andra behandlingar?

PRX-T33 lämpar sig att kombinera med andra behandlingar för att optimera effekten av behandlingarna. PRX-T33 kan med fördel kombineras med bland annat Dermapen och injektionsbehandlingar.

Vilka resultat kan man förvänta sig?

Effekten av PRX-T33 är omedelbar. Huden känns fräsch, återfuktad och mättad. Fina linjer och rynkor har mjukats upp och behandlingens egenskaper verkar långsiktigt.

Våra hudterapeuter arbetar alltid resultatinriktat och skräddarsyr alla behandlingar utifrån önskemål och förutsättningar.

Vi arbetar med produkter som är synbart effektiva vid många olika hudtyper och hudproblem. Se våra produkter.

Swipa för att se fler

Dela din Nordiska upplevelse genom att använda #nordiskakliniken