NYHET – Snart erbjuder vi CoolSculpting!

CoolSculpting är en icke-kirurgisk behandling som effektivt, säkert och permanent fryser och avlägsnar oönskade fettdepåer från din kropp. Det behövs inga nålar, inga särskilda dieter och innebär ingen konvalescens.

CoolSculpting resulterar i synbar och mätbar reducering av fett på områden på kroppen som behandlats. Och fettcellerna som behandlats är borta för gott. Redan efter tre veckor kan du se resultat och det slutgiltiga resultatet ses efter en till fyra månader. Då varje enskild patient är unik, med unika förutsättningar och önskemål, rekommenderar vi alltid en skräddarsydd behandlingsplan, som tas fram tillsammans med våra utbildade hudterapeuter vid konsultationstillfället.

CoolSculpting är lämpligt för dig som inte överväger kirurgi men som ändå vill förändra kroppsformen utan till exempel särskild diet eller träning. Det är däremot inte utformat som en metod för viktnedgång för överviktiga.

CoolSculpting är en säker och effektiv behandling, som tack vare sitt Anti-Freeze Detect System omöjliggör frysskada vid behandlingen. Under behandlingen kan du sitta eller ligga ned bekvämt och läsa, arbeta på en laptop eller kolla på film. Du kan självklart även passa på att till exempel göra en Hollywood peel eller en Skinboosters samtidigt.

Läs om CoolSculpting

Anmäl ditt intresse för en CoolSculpting-behandling redan nu genom att maila marknad@nordiskakliniken.se