För acneärr eller bara en uppfräschning?

Många ställer sig frågan vad man kan göra för att få bättre hy. För vissa innebär detta att bli av med acne, medan det för andra innebär att få ökad lyster eller återfuktning på djupet. Vilken behandling ska jag välja? Och vilket problemområde ska jag fokusera på att behandla?

Johanna, som är en av våra patienter, reser mycket och hennes hy får därmed utstå mycket yttre påfrestningar. Johanna, som även har haft vuxenacne, är ett bra exempel på att man inte behöver välja en behandling eller ett problemområde som man vill förbättra eller arbeta på. Det går utmärkt att kombinera olika behandlingar för att uppnå bästa resultat eller få bukt med fler hudproblem samtidigt.

Kyla, sol och luftfuktighet är exempel på yttre faktorer som påverkar vår hy. Även långa flygresor med torr luft i kombination med mycket bad i pool och saltvatten kan få hyn i obalans. Det har därför varit extra viktigt för Johanna att ta hand om sin hy när hon är hemma i Sverige och har möjlighet.

För uppfräschning av hyn samt rengöring på djupet har Johanna därför gjort behandlingar med kemisk peeling samt portömning. Johanna har dessutom haft problem med vuxenacne och det har därför varit viktigt för henne att rengöra huden regelbundet. Johannas acne har även lämnat efter sig mindre ärr, vilka hon velat arbeta på. För att behandla dessa valde vi att göra behandlingar med SmaXel, som hon redan efter några behandlingar har fått stora resultat av.

Med bra produkter och kompletterande behandlingar hos oss på Nordiska Kliniken har hon kommit långt. Läs gärna mer om detta på Johannas blogg.

Att ta hand om sin hy innebär inte att välja vilket problemområde man vill fokusera på, utan att kombinera produkter och behandlingar på bästa sätt. Om du har problem med din hy men inte riktigt vet vad du ska välja för behandlingar är du välkommen att kontakta oss för en kostnadsfri konsultation.

Boka konsultation