En patientberättelse om bukplastik

Ur en patients synvinkel!

På Nordiska Kliniken har vi förmånen att dagligen bevittna otroliga förvandlingar, både estetiskt och personlighetsmässigt. En av dessa transformationer hör till en kvinna som valde att genomföra en bukplastik hos vår kirurg Marcus Ehrström. Genom hennes ord vill vi ge er en inblick i resan, från beslut till återhämtning, och den förändring vårt team av plastikkirurger kan erbjuda. Vi kom i kontakt med denna patient genom att hon skickat in bilder till vårt patientkonto @nordiskakliniken.social och velat dela med sig av sin positiva erfarenhet gällande hennes bukplastik. Vi passade på att ställa Marcus patient några frågor kopplat till hennes upplevelse hos oss.

Varför valde du att genomföra din bukplastik hos oss på Nordiska Kliniken?

- När jag hade bestämt mig för en bukplastik så gick jag på flera konsultationer och läste om andras upplevelser på olika forum. Många rekommenderade Nordiska Kliniken och jag fick själv det bästa intrycket där så valet var ganska lätt.

”Så oerhört tacksam över min mage. Både över hur den ser ut och funktionen. Nu har jag kontakt med musklerna igen och det är kul att gymma. Jag som hade så mycket problem med ryggen så fort jag skulle lyfta, det är som bortblåst sedan Marcus sydde ihop min diastas”

Hur skulle du beskriva din känsla inför operationen och dina förväntningar?

- Jag kände mig väldigt trygg, sedd och förstådd hela vägen. Jag fick tydlig information om vad jag kunde förvänta mig och även om riskerna. Jag blev betryggad att kirurgen skulle följa mig hela vägen genom resan och säkerställa att jag blev nöjd så jag kände mig väldigt lugn. Läkningen och resultatet har varit över förväntan

Hur upplevde du bemötandet från vår personal före, under och efter operationen?

- Jag upplever att jag har blivit väl bemött med alla frågor och funderingar. Både min kirurg och andra på kliniken har funnits där för mig och jag har haft en bra kontakt. Marcus tålamod med mina frågor har betytt mycket och jag kände att han levde upp till vad han lovade mig: att guida mig genom hela resan.

” Vill ni veta en fantastisk sak!? Jag var på ett tufft -corepass idag. Huvudanledningen till att jag ville göra en bukplastik var att jag hade noll kontakt i musklerna pga min diastas. Ingen kraft! Och nu har jag en otroligt stark mage med massa core-kontakt!!! Det är ju helt otroligt!! Marcus är bäst!”

Hur känner du inför dina resultat, och stämde de överens med dina förväntningar?

- Mitt resultat överträffade alla förväntningar. Både funktionellt och utseendemässigt. Jag var mest ute efter att slippa mina problem med magmuskeldelningen. Jag hade ont i ryggen och magproblem som jag är helt fri från nu. Tidigare behövde jag ha två olika storlekar i garderoben därför att magen ”poppade” när jag hade stått upp mycket eller efter mina måltider. Det såg ut som jag var gravid och dessutom gjorde det ont. Jag har inga som helst sådana problem längre vilket jag är väldigt tacksam för! Dessutom kan jag träna igen, det kunde jag inte förut eftersom jag fick ont i ryggen när jag inte hade kontakt med magstödet. Utseendemässigt trivs jag också så mycket bättre och kan ha mina kläder från innan mina graviditeter igen. Trivs i badkläder och vågar visa mig i tighta kläder. Naveln ser helt naturlig ut och ärret syns knappt längre. Det ligger under troskanten och är runt och blekt.

Vad var det bästa med hela din upplevelse hos oss på Nordiska Kliniken?

- Jag har blivit otroligt fint bemött och riktigt ompysslad. Det var som att vi var på lyxhotell och jag kände mig hela tiden så trygg och omhändertagen. Fick bra information och stöd hela vägen

Hur skulle du beskriva din återhämtning och stödet du fick från oss under denna tid?

- Jag hade verkligen klinikens hand att hålla under läkningen och fick mer stöd och omtanke än jag hade trott av både kirurgen och annan personal. Läkningen fick väldigt smärtfritt.

Skulle du rekommendera andra att genomgå liknande operationer hos oss på Nordiska Kliniken? Om ja, varför?

- Ja det skulle jag verkligen. Fantastiskt skicklig personal, en hand att hålla hela vägen i högt och lågt. Resultatet har förändrat mitt liv. Dessutom upplever jag att ni inte släpper patienterna förrän man är nöjd och har läkt vilket är en extra trygghet. Jag skulle inte vilja operera mig någon annanstans.

Finns det något råd eller någon insikt du vill dela med dig av till andra som funderar på att genomföra en liknande operation som du gjort?

- Jag tycker man ska ta steget att göra denna operation om man drömmer om det, för det är verkligen värt ALLT. Speciellt om man har problem med tex ryggvärk eller andra konsekvenser av muskeldelning. Efter operationen rekommenderar jag att ta hand om sig och lyssna på kroppen. Jag är övertygad om att jag läkte så bra delvis för att jag vågade röra mig och hålla igång kroppen och äta bra mat, som kirurgen rekommenderade.

Vid Nordiska Kliniken strävar vi efter att ge varje patient en trygg och positiv upplevelse, med resultat som är individanpassat och motsvarande förväntningarna. Om du överväger ett estetiskt ingrepp, oavsett om det är en bukplastik eller något annat, finns våra plastikkirurger här för att vägleda dig. Boka en konsultation idag eller inspireras av andra via vårt patientkonto @nordiskakliniken.social.