Vad är minilyft med injektioner?

Med åldern sker en rad förändringar i våra ansikten, bland annat förlorar vi support för överliggande vävnad och vår hud tunnas ut, lystern och spänsten minskar varpå ett ansikte kan upplevas som plattare, hängigare och mer rynkigt. Många kan även uppleva ett tröttare samt tyngre utseende när rynkor runt mun och ögon blir allt mer framträdande. De flesta ålderstecken som synliggörs i ansiktet beror på att hyaluronsyran, som finns naturligt i huden, försvinner allt mer ju äldre vi blir.

För att motverka dessa tecken och återskapa volym samt spänst i ansiktet kan man med hjälp av injektionsbehandlingar göra ett s.k. ”minilyft med injektioner”. Är du intresserad av injektioner i Stockholm? Då är du varmt välkommen att kontakta oss för att komma i kontakt med en av våra injektionssjuksköterskor.

Patienten upplevde ett trött- och hängigt utseende och önskade vrida tillbaka klockan några år. Genom injektionsbehandlingar har Denise lyckats ge patienten ett piggare, fräschare och mer harmoniskt utseende/intryck.

Vår injektionssjuksköterska Denise besvarar några av de vanligaste frågorna om minilyft med fillers.

Vad är ett minilyft?

Minilyft är en icke-kirurgisk metod där man med hjälp av injektioner för att ge ansiktet en lyftande effekt, man kan välja att fokusera på olika områden i ansiktet men det vanligaste är mellan och nedre delen av ansiktet.

Ett minilyft passar dig som önskar återskapa ansiktets volym och spänst med ett naturligt resultat.

Hur går ett minilyft till?

Vid ett minilyft tillför man fillers för att öka volym och lyfta främst mellanansiktet och rynkbehandling för att behandla statiskt aktiva muskler som orsakar ett trött, besvärat och åldrande utseende. Med en rynkbehandling får man möjlighet till att behandla bland annat ögon- och pannområde, nedåtgående mungipor och även reducera rynkor för ett slätare intryck.

Hur kan jag se yngre ut med fillers?

Tack vare en kombination av injektioner är det möjligt att ge ett ”lyft” från halsregionen, upp mot mellanansiktet och vidare till övre del av ansikte. Med ett minilyft ges möjlighet till att återskapa något som vi förlorat med åren.

Vid ett minilyft med injektioner kan man med naturliga resultat återskapa förlorad support och volym samt harmonisera musklernas aktivitet.

Kommer jag att se stel ut?

Trots rynkbehandling så försvinner inte mimiken i ansiktet helt. Du kan direkt efter behandlingstillfället uppleva en stelhet på behandlat område som sedan successivt övergår. Vid behandlingen tillförs en mindre exakt dos injektioner för att behålla mimik men tillräckligt för att reducera rynkor.

Hur går jag tillväga om jag vill göra ett minilyft?

Om du är intresserad av ett minilyft med injektioner så tycker vi att du skall kontakta oss för att boka in din kostnadsfria konsultation till någon av våra injektionssjuksköterskor.